WERTMARKE – BRANDS WITH VALUE SINCE 1997!

Follow your instincts - we do too!

wertmarke wird 25 31. August 2022

Kaum zu glauben, aber wir werden 25. Ein denkwürdiges Datum und ein guter Grund als Agentur, Position zu beziehen. Dass wir auf eine Vielzahl toller Projekte zurückblicken und noch viele vor uns haben, verdanken wir dem Gedankenaustausch mit unseren Kunden und der Offenheit, die dieses Miteinander prägt. Im Lauf der Zeit und mit wachsendem Vertrauen sind aus puren Designprojekten komplexe Konzepte entstanden, die teilweise eine ganze Unternehmenskultur verändert haben. Was wir uns wünschen? Weiter so.

Vimeo Beispiel

Biergenuss von der hellblauen Sorte 01. June 2022 ‐ Movies

Endlich Hell im Norden – unter diesem Motto kreiert wertmarke eine multimedial angelegte Kampagne für die neue Biersorte „Nordisch-Hell“ aus dem Hause Störtebeker. Mit Plakaten, Filmen, einem Funk-Spot und einer in-App-Kampagne schürt das wertmarke-Team die Vorfreude auf das neue, leichte Sommerbier. Das strahlende Blau eines Sommerhimmels prägt das Design der neuen Bier-Sorte. Als Basisfarbe des Etiketts kontrastiert es wirkungsvoll mit den Bierkisten in Treibholzoptik. Auch die blaue Banderole entfaltet auf der goldbraunen Glasflasche die volle Leuchtkraft. Einfach in der Sonne sitzen und ein kühles Helles genießen – dank der gebrandeten blauen Liegestühle, den passenden T-Shirts und Baseball-Kappen motiviert das Motiv der Plakate zum Nachahmen und Entspannen.

Design bridge 06. April 2022 ‐ Interior Design

In the Störtebeker brewery inn in the Hanseatic city of Greifswald, a long history meets a forward-looking concept. With a great deal of sensitivity, wertmarke, in cooperation with formwaende, succeeds in interpreting the liaison between old and new visually and spatially. Thanks to a large opening and a connecting interior, two neighboring historic houses have been transformed into a single design entity. A bridging that is also reflected in the furniture, which was preserved and supplemented with modern elements. The materials used make the essence of the Störtebeker brand tangible. Rough oak wood corresponds with the rich shine of genuine leather and wall design with typical brand elements, so that everyone understands: The art of brewing is at home here.

The way of the whisky 21. February 2022 ‐ Interior Design

Whisky is a world view. One that wertmarke effectively stages at the Störtebeker distillery on the Mönchgut peninsula. Behind the time-honored walls, a brand world was created that exudes honesty and authenticity. Historical elements meet modern design here. Native materials such as flamed oak from the coast paired with copper accents create inviting spaces that give visitors insights into the art of distillation and views of the landscape. The space opens with an impressive metal gate in the shape of a wooden barrel. A path lined with select raw materials leads to the distillery's cellar, where individual whiskey recipes mature in personalized barrels.

BRAND STRATEGY

Without the right strategy, you can not even plan a garden.

UNderstanding of brands

The required qualities for real collaboration: Trust, openness, deep understanding.

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Brand Design

The importance of a solid foundation can be seen from the Leaning Tower of Pisa.

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