Corporate Design

Commerzbank AG

The coporate design guidelines for the new face of the Commerzbank were given according to their motto "ideas forward". In this process wertmarke edits all print media, defines future guidelines and records them on 300 pages in a corporate design-manual.

Zurück zur Übersicht
Commerzbank historie
Commerzbank typografie
Commerzbank anzeigen
Commerzbank bildsprache
Commerzbank manual
Commerzbank inforgrafik
Commerzbank broschuere
Commerzbank paginierung

Corporate Design

further interesting projects

GerrietDanz.com

GerrietDanz.com UI/UX-Design

Hi, Honey: der neue Whisky-Likör von Störtebeker

Hi, Honey: der neue Whisky-Likör von Störtebeker Packaging

Neben den klassischen Whiskysorten lockt nun auch eine süße Likör-Variante ‒ nicht zu übersehen durch ihre leuchtend-gelbe Verpackung im Sechskant-Look.

Störtebeker Brauspezialitäten

Störtebeker Brauspezialitäten Packaging

The new packaging concept in combination with the North German key visual of a cog on the rough sea and the red Störtebeker-flag causes an authentic overall impression. The myth is blended...

Growler-Tragegriff

Growler-Tragegriff Product Design

Absolut preiswürdig! Die von wertmarke und Störtebeker gemeinsam entwickelte Growlerflasche überzeugt 2018 die Jury des iF Design awards...

get in touch with wertmarke

Contact

wertmarke hamburg GmbH
Alte Druckerei
Bahrenfelderstr. 73b

D-22765 Hamburg

Inquiries