Packaging

Störtebeker Brauspezialitäten

The new packaging concept in combination with the North German key visual of a cog on the rough sea and the red Störtebeker-flag causes an authentic overall impression. The myth is blended into a visual world which binds the past and present in a vivid way.

Zurück zur Übersicht
Unbenannt 1
Unbenannt 6
Unbenannt 2

Packaging concept

In order to allow a high flexibility in the development of new innovative beer brands, an individual concept of colors was chosen. A vast range of gift sets that conduct the nordic character add to the merchandising sector of the manufactory. The newly developed beer crate by wertmarke received a very positive feedback and was priced by several national and international design juries. Within a few months the beer crate was out of stock, as costumers liked to keep it at home.

1404x990
Unbenannt 3
Unbenannt 4
Stoertebeker mein karton
Unbenannt 5

Packaging

further interesting projects

Visueller Auftritt für ein bundesweites Bier-Event

Visueller Auftritt für ein bundesweites Bier-Event Corporate Design

Das Logo in den Nationalfarben lässt keinen Zweifel: Störtebeker sucht den den besten Hobbybrauer – und zwar bundesweit...

Kunstschule Wandsbek

Kunstschule Wandsbek Movies

At the art school Wandsbek young design talents are able to discover themselves by receiving a professional education. What could be more authentic...

Störtebeker Edition

Störtebeker Edition Product Design

Inspiriert von der Architektur der Elbphilharmonie kreiert wertmarke für die Störtebeker Sonderedition eine nachhaltige...

Bio-Biergenuss aus dem hohen Norden

Bio-Biergenuss aus dem hohen Norden Packaging

Ein erfrischendes Prost mit der grünen Flasche – dem neuen Stralsunder BIO-PILS. Mit diesem Bier lässt sich nicht nur der Moment mit Freund*innen einfangen, sondern auch die Kraft der Natur, denn die ist in den Zutaten enthalten.

get in touch with wertmarke

Contact

wertmarke hamburg GmbH
Alte Druckerei
Bahrenfelderstr. 73b

D-22765 Hamburg

Inquiries