Packaging

Störtebeker Brauspezialitäten

The new packaging concept in combination with the North German key visual of a cog on the rough sea and the red Störtebeker-flag causes an authentic overall impression. The myth is blended into a visual world which binds the past and present in a vivid way.

Zurück zur Übersicht
Unbenannt 1
Unbenannt 6
Unbenannt 2

Packaging concept

In order to allow a high flexibility in the development of new innovative beer brands, an individual concept of colors was chosen. A vast range of gift sets that conduct the nordic character add to the merchandising sector of the manufactory. The newly developed beer crate by wertmarke received a very positive feedback and was priced by several national and international design juries. Within a few months the beer crate was out of stock, as costumers liked to keep it at home.

1404x990
Unbenannt 3
Unbenannt 4
Stoertebeker mein karton
Unbenannt 5

Packaging

further interesting projects

KI-Motive STB

KI-Motive STB Corporate Design

Das Thema AI ist in aller Munde – auch bei wertmarke. Bereits im letzten Jahr begann die Entwicklung zielgruppengerechter Bildmotive im Look & Feel von Störtebeker Brauspezialitäten – mit Unterstützung durch künstliche Intelligenz.

Website – Nationalpark-Zentrum Königsstuhl

Website – Nationalpark-Zentrum Königsstuhl UI/UX-Design

Wie übersetzt man die Magie jahrhundertealter Buchenwälder und den Blick vom Königsstuhl in eine digitale Benutzeroberfläche?

Störtebeker Probierset

Störtebeker Probierset Product Design

Taste it. Mit dem neu entwickelten Metall-Tablett für Störtebeker Brauspezialitäten kombiniert mit passendem Fingerfood wird die Bierverkostung...

Störtebeker Brauquartier - Sudhaus

Störtebeker Brauquartier - Sudhaus Interior Design

In der Braumanufaktur von Störtebeker kann man Bier genießen – und verstehen. Im alten Sudhaus, das von wertmarke neu gestaltet wird, startet...

get in touch with wertmarke

Contact

wertmarke hamburg GmbH
Alte Druckerei
Bahrenfelderstr. 73b

D-22765 Hamburg

Inquiries