Interior Design

Störtebeker Beer & Dine

In 2012 wertmarke was commissioned to develop the concept for Störtebeker in the Elbphilharmonie and to transport the brewing culture of Störtebeker Braumanufaktur in Hamburg's new landmark. Already in the early planning phase wertmarke cooperated with the interior designers formwaende and jointly designed the three rooms "Beer & Dine", "Taste & Shop" and "Deck & Deli".

Zurück zur Übersicht
Beerdine elbphilharmonie02
Beerdine elbphilharmonie08
Beerdine elbphilharmonie03
Beerdine elbphilharmonie09
Beerdine 03

enjoyment

The storytelling concept around the theme "beer" was implemented with hand-painted wall graphics that accompany the guest from the staircase to the restaurant. In addition to the fantastic view, the prominent bar area, with over 20 globally award-winning beers, is the heart of the room. A table over 20 metres long and ceiling lighting consisting of over 4,000 Störtebeker beer bottles were designed for larger groups of travellers. Authentic materials such as leather, wood and concrete, which are structured by reliefs, emphasise the down-to-earth character of the Störtebeker brand.

1404x990
Beerdine elbphilharmonie06
Beerdine 01
Beerdine 02

Interior Design

further interesting projects

Ebbe & Flut

Ebbe & Flut Packaging

Wahre Kreativität zeigt sich erst innerhalb eines eng gesteckten Rahmen. Diese Erfahrung macht wertmarke bei der Gestaltung der Verpackung des..

Bio-Biergenuss aus dem hohen Norden

Bio-Biergenuss aus dem hohen Norden Packaging

Ein erfrischendes Prost mit der grünen Flasche – dem neuen Stralsunder BIO-PILS. Mit diesem Bier lässt sich nicht nur der Moment mit Freund*innen einfangen, sondern auch die Kraft der Natur, denn die ist in den Zutaten enthalten.

Ein Corporate Design, das den Fokus aufs Wesentliche lenkt

Ein Corporate Design, das den Fokus aufs Wesentliche lenkt Corporate Design

In Privatleben, Beruf sowie Gesundheit das volle Potenzial entwickeln – dabei hilft die Life, Business und Health Coachin Dr. Kirsten Schlömer ihren Klient*innen.

Meilenstein im Störtebeker Whisky Crowdfunding

Meilenstein im Störtebeker Whisky Crowdfunding Corporate Design

100.000 € in nur zwei Wochen sammeln – das war das Ziel der ersten Stufe der wertmarke-Kommunikationsstrategie für die Crowdfunding-Kampagne von Störtebeker Whisky.

get in touch with wertmarke

Contact

wertmarke hamburg GmbH
Alte Druckerei
Bahrenfelderstr. 73b

D-22765 Hamburg

Inquiries